Wydarzenia
Szkoła Radości - jak dołączyć do spotkania?
Jak dołączyć do spotkania ? (Przypomnienie) W kalendarzu /Teams wybrać nr lub nazwę spotkania. Sprawdzić sobie wcześniej, czy wszystko działa. |
ŚRODA 10 MARCA
O1- Refleksja poranna j.pol. 8.15-8.30
0. Poranna Medytacja w j.ang 8.15-8.30
00. SPOTKANIA REKOLEKCYJNE 9.30 -10.30
WARSZTATY GODZ. 11.00 - +/_ 12.30
- SINGAPUR ang
- BURGUNDIA j.fr. i j. pol
- IRLANDIA/SZKOCJA j.ang /UWAGA! ( możliwe przekierowanie na zoom w środę)
- TERAPEUTYCZNA
- WIETNAM j.fr
- REHABILITACJA
- OD MUZYKI DO RELACJI
- KOSMOS
CZWARTEK 11 MARCA
O1- Refleksja poranna j. pol. 8.15-8.30
0. Poranna Medytacja w j. ang. 8.15-8.30
00. SPOTKANIA REKOLEKCYJNE 9.30 -10.30
WARSZTATY GODZ. 11.00 - +/_ 12.30
- JAPONIA I FILIPINY
- AUSTRALIA- j.ang
- HISZPANIA- j.fr /UWAGA! (możliwe przekierowanie na zoom w czwartek)
- HAND MADE
- MISS POLONIA
- DZIENNIKARSKA
- ARTYSTYCZNA-
- RAP
PIĄTEK 12 MARCA
O1- Refleksja poranna j. pol. 8.15-8.30
0. Poranna medytacja w j. ang. 8.15-8.30
00. TRANSMISJA MSZY ŚW. GODZ. 10.00 -11.00
WARSZTATY GODZ.12.00 +/_ 13.30
- PUERTO RICO - j.ang
- GRENADA I ANDALUZJA - j.franc.
- SESJA MAKIJAŻU
- KURS MEDYTACJI
- CAMINO
- BRAZYLIA - j.pol.
- BUKOWINA -j.pol.
- FITOTERAPIA –
- STOCH –ojciec Kamila
- UGANDA j.ang.
- Szczegóły
- Maria Głowacka
Kolegium MISH UW
Jutro (środa 24.02) o godzinie 13 na Google Meet odbędzie się spotkanie dotyczące studiów w Kolegium MISH UW (link dostępny u Jadwigi Mik, prosimy o kontakt przez Facebook bądź drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych. Jeśli komuś nie pasuje termin spotkania, prosimy o kontakt z Jadwigą, która udzieli wszystkich niezbędnych informacji i udostępni odpowiednie materiały.
- Szczegóły
- Sekretariat
Żmichowska Szkoła Radości 2021 „Ruch”
Żmichowska Szkoła Radości 2021 „Ruch”
Zobacz informacje >>
- Szczegóły
- Maria Głowacka
UWAGA SUKCES !!!
Z ogromną radością i satysfakcją informujemy, że uczniowie naszej szkoły zakwalifikowali się do etapu centralnego XLIV Olimpiady Języka Francuskiego. Są to:
Julia Chollet
Hanna Frąc
Bartosz Kuler
Stanisław Piórkowski
Helena Tomaszewska
Wszystkim tym, którzy wzięli udział w eliminacjach okręgowych serdecznie gratulujemy wyników !
Za zakwalifikowanych do etapu centralnego mocno trzymamy kciuki i życzymy powodzenia !
- Szczegóły
- Justyna Piątek
Zmiany w planie od 15 II
Zmiany w planie od 15 lutego 2021.
- Szczegóły
- M.Gronostalska
Zmiany w planie od 8 II 2021 roku
Zmiany w planie od 8 II 2021 roku
- Szczegóły
- M.Gronostalska
MAMY NIEPODLEGŁĄ 2020
Jak co roku społeczność Żmichowskiej uhonorowała Twócę Niepodległej Polski Józefa Piłsudskiego składając kwiaty pod pomnikiem przy Belwederze. Tym razem ze względu na sytuację epidemiczną delegacja składała się z Pani Dyrektor M.Gronostalskiej i nauczycielki historii M.Bajszczak. MAMY NIEPODLEGŁĄ!
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Olimpiada informatyczna
Ministerstwo Edukacji Narodowej, Fundacja Rozwoju Informatyki oraz Komitet Główny Olimpiady Informatycznej serdecznie zapraszają uczniów do startu w XXVIII Olimpiadzie Informatycznej.
Zawody I stopnia XXVIII Olimpiady Informatycznej rozpoczynają się 19 października 2020 r. i potrwają do 23 listopada 2020 r.
Szczegóły dostępne są na stronie www.oi.edu.pl
W sobotę 24.10.2020 r. o godz. 11:00 przeprowadzimy webinarium "Jak wystartować w Olimpiadzie Informatycznej i jak testować rozwiązania?". Webinarium jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych uczniów. Podczas spotkania będzie możliwość zadawania pytań.
Link do wydarzenia: https://tiny.pl/74qf1
Będzie też dostępne nagranie z webinarium. Informacje na ten temat pojawią się na naszej stronie www.oi.edu.pl
Zadania z poprzednich edycji Olimpiady można znaleźć w serwisie szkopul.edu.pl
- Szczegóły
- Sebastian Makara
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Pedagog Jolanta Kaźmierczak – pokój 111 (półpiętro parter/I piętro)
Poniedziałek godz. 9.00 – 12.00
Wtorek godz. 9.00 – 12.00
Środa godz. 9.00 – 17.00
Czwartek godz. 9.00 – 11.00
Piątek godz. 9.00 – 15.00
Psycholog Wioletta Wojciechowska – pokój 401 (półpiętro III/IV p.)
Poniedziałek godz. 13.00 – 17.00
Wtorek godz. 10.00 – 13.30
Środa godz. 13.30 – 17.00
Czwartek godz. 10.00 – 15.30
Pedagog Beata Przybysz - pokój 401 (półpiętro III/IV p.)
Poniedziałek godz. 8.00 – 12.00
Wtorek godz. 10.00 – 11.00
Środa godz. 8.00 – 14.00
Psycholog Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Nr 12
Karolina Kwiatek – pokój 320 (półpiętro II/III p.)
Wtorek godz. 9.00 – 13.00
(co drugi tydzień)
- Szczegóły
- Sekretariat
COVID - regulaminy i procedury
Informujemy, że ze względu na zagrożenie epidemiologiczne, do szkoły będą wpuszczani wyłącznie interesanci umówieni telefonicznie przez sekretariat.
Wewnętrzny Regulamin Funkcjonowania: kliknij tu
Procedura organizacji pracy warszawskich szkół
- Szczegóły
- ...
mLegitymacja
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U.2019.1700 ze zm.) szkoły mają możliwość wydania mLegitymacji szkolnej
mLegitymacja jest częścią aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Aplikacja ta pozwoli pobrać mLegitymację na telefon na podstawie danych autoryzacyjnych wydawanych przez szkołę.
Dokument elektroniczny – mLegitymacja szkolna ma taką samą funkcje i moc prawną jak legitymacja wydana w wersji papierowej. Za pomocą usługi mLegitymacja szkolna można:
- Potwierdzić, że jest się uczniem danej szkoły
- Skorzystać ulg i zwolnień, które przysługują po okazaniu legitymacji
Kolejność działań, aby otrzymać dostęp do m-Legitymacji:
- Pobrać wniosek, wypełnić i złożyć w sekretariacie.
- Wysłać wiadomość na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., w treści napisać imię, nazwisko, klasę i załączyć zdjęcie. Plik ze zdjęciem musi posiadać rozszerzenie: .jpeg lub .jpg i być nie większy niż 5 MB oraz o wymiarach nie mniejszych niż 492×633 piksele. Zdjęcie powinno być wykonane: na jasnym tle, w dobrej ostrości, twarz ma zająć 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy, okularów z ciemnym szkłem, patrząc na wprost.
- Uczeń zostanie poinformowany przez Librusa o wygenerowaniu QR i jednorazowego kodu aktywacyjnego.
- Po odbiór uczeń zgłasza się do sekretariatu szkoły lub wskazanego pracownika szkoły z ważną legitymacją w wersji papierowej.
mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego:
- na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców ucznia,
- z powodu utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej,
- utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja,
- w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły
- Szczegóły
- Sekretariat
Politechnika zaprasza
Politechnika Warszawska zaprasza w roku szkolnym 2020/2021 uczniów klas V-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych do udziału w projekcie MatFIzChemPw.
Zobacz: zaproszenie
- Szczegóły
- Jolanta Otrębska
Frankofoński Konkurs Fotograficzny
VI OGÓLNOPOLSKI FRANKOFOŃSKI KONKURS FOTOGRAFICZNY
BLEU BLANC ROUGE 2020
Nauczyciele sekcji dwujęzycznej II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza w Gdyni ma zaszczyt zaprosić uczniów klas 4-8 szkół podstawowych oraz klas 1- 5 szkół średnich do udziału w VI Ogólnopolskim Frankofońskim Konkursie Fotograficznym Bleu Blanc Rouge 2020.
Temat tegorocznego konkursu brzmi „Dans les détails”.
Co zatem tkwi w szczegółach? Czy rzeczywiście detale są tak ważne? Jak drobiazg może zmienić odbiór całego zdjęcia? Jakie więc „détails” zauważają młodzi ludzie zainteresowani językiem francuskim? Czekamy na artystyczne zdjęcia, na których pojawią się trzy charakterystyczne dla Francji kolory oraz tematowe „W szczegółach”. Istnieje oczywiście całkowita wolność interpretacji tematu konkursu.
Fotografie (max 5 na uczestnika) należy przesłać tylko w formie elektronicznej na adres
do niedzieli 18 października 2020.
Szczegółowe informacje w regulaminie, który znajduje się w załącznikach:
- Szczegóły
- Magdalena Węgrzecka-Krawczyk
Procedura dla pielęgniarek
Procedura dla pielęgniarek środowiska nauczania i wychowania dotycząca bezpieczeństwa opieki nad uczniami na okres epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 po wznowieniu tradycyjnej nauki w szkołach
- Celem niniejszej procedury jest określenie zasad postępowania prewencyjnego w celu ograniczenia zagrożenia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 (koronawirusem) wywołującym chorobę COVID-19
- Procedura powstała w oparciu o wytyczne Krajowego Konsultanta w Dziedzinie Pielęgniarstwa Pediatrycznego Dr n.med. Krystyny Piskorz-Ogórek
- Pielęgniarka środowiska nauczania i wychowania realizuję opiekę zdrowotną w gabinecie pomocy przedlekarskiej od poniedziałku do piątku w godzinach 30-15.00
- Gabinet profilaktyczny jest wyposażony w środki do dezynfekcji powierzchni, środek do dezynfekcji rąk, rękawice diagnostyczne, maseczki chirurgiczne, okulary ochronne/ przyłbice, rękawice jednorazowe, fartuch fizelinowy
- W czasie realizacji świadczeń profilaktycznych takich jak: realizacja testów przesiewowych, sprawowanie opieki po przesiewowej oraz czynne poradnictwo nad uczniami z problemami zdrowotnymi, pielęgniarka poza rutynowymi zasadami higieny rąk, powinna zastosować następujące środki ochrony osobistej: maska chirurgiczna, okulary ochronne lub przyłbica, rękawice, jednorazowy fartuch fizelinowy
- Realizowany przez pielęgniarkę program edukacji zdrowotnej, powinien poza standardowymi treściami, zawierać przede wszystkim zasady minimalizacji ryzyka transmisji infekcji wirusowych w tym infekcji korona wirusem SARS-CoV-2. Szkoła powinna zabezpieczyć środki do dezynfekcji rąk dla uczniów, opiekunów i pracowników
- W ramach udzielania pomocy przedlekarskiej w przypadku nagłego zachorowania, urazów, zatruć oraz sprawowania opieki nad uczniami z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością, w tym realizacji zaleconych przez lekarza świadczeń pielęgniarskich, zabiegów i procedur leczniczych, koniecznych do wykonania u ucznia w trakcie pobytu w szkole, pielęgniarka poza rutynowymi zasadami higieny rąk, powinna zastosować następujące środki ochrony osobistej: maska ochronna, okulary/przyłbice, rękawice, jednorazowy fartuch fizelinowy
- W ramach udzielanych świadczeń w gabinecie profilaktycznym powinien przebywać tylko jeden uczeń, który , niezwłocznie po wejściu do gabinetu, powinien zdezynfekować ręce i założyć maseczkę ochronną
- Po zakończeniu realizacji świadczenia i wyjściu ucznia z gabinetu medycznego, pielęgniarka powinna zdezynfekować powierzchnię w tym m.in. dezynfekcja blatów, klamki, używanego sprzętu medycznego.
- Należy stosować częste wietrzenie gabinetu pomocy przedlekarskiej
- W kontaktach bezpośrednich ( innych niż udzielanie świadczeń zdrowotnych w środowisku szkoły) należy przestrzegać dystansu min. 1,5-2 m. W kontaktach z gronem pedagogicznym, rodzicami w miarę możliwości minimalizować kontakty bezpośrednie, zmieniając je na porady telefoniczne. W kontaktach bezpośrednich stosować maskę chirurgiczną.
- W przypadku stwierdzenia objawów infekcji sugerujących zakażenie korona wirusem SARS-CoV-2 u ucznia, pracownika szkoły tj. 38 stopni, kaszel, duszność, inne objawy infekcji górnych dróg oddechowych, należy zlecić kontakt z odpowiednim Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, który pokieruje dalszym postępowaniem oraz zgłosić podejrzenie telefonicznie do Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Sposób postępowania z osobami z kontaktu określa Państwowy Inspektor Sanitarny, którym pielęgniarka i dyrektor szkoły powinni być w kontakcie i realizować jego zalecenia.
- W przypadku wymagającym pilnej interwencji medycznej należy zadzwonić pod nr 112- wówczas dyspozytor podejmie decyzję o transporcie pacjenta dedykowanym transportem „COVID-19”. Ucznia należy odizolować do czasu przybycia opiekuna. Pielęgniarka powinna zalecić uczniowi oraz pracownikowi szkoły założenie maseczki.
- Dyrektor szkoły powinien wyznaczyć pomieszczenie, w którym uczeń będzie odizolowany do czasu przybycia opiekuna. Uczeń nie powinien opuszczać budynku podczas przerwy międzylekcyjnej lub, jeśli to możliwe, opuścić budynek innym wyjściem znajdującym się w pobliżu izolatki. Po opuszczeniu pomieszczenia, w którym przebywał uczeń, należy to pomieszczenie zdezynfekować i wywietrzyć.
- Podczas udzielania świadczeń u ucznia lub pracownika szkoły, u którego objawy sugerują podejrzenie zakażenia korona wirusem SARS-CoV-2, pielęgniarka poza rutynowymi zasadami higieny rąk, powinna zastosować następujące środki ochrony osobistej: maseczka ochronna, okulary ochronne lub przyłbica, rękawice, jednorazowy fartuch ochronny
- Nie rekomenduje się stosowania u uczniów profilaktyki fluorkowej metodą nadzorowanego szczotkowania zębów preparatami fluorkowymi w warunkach szkolnych.
- Szczegóły
- Aleksandra Fedorowicz
"Wirtualna Biblioteka Żmichowska" zaprasza
Zapraszamy do odwiedzania Wirtualnej Biblioteki Żmichowska na Facebooku. Kliknij tu
- Szczegóły
- Urszula Szambelan
ZEBRANIE RODZICÓW 9 WRZEŚNIA
SPOTKANIA INFORMACYJNE Z RODZICAMI
UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH I MATURALNYCH w dniach 9 i 16 września
WYBÓR RADY RODZICÓW
9 IX ŚRODA
- Zebrania rodziców klas pierwszych 18:00
klasa |
wychowawca |
sala |
1A |
Tomasz Kiejdo |
110 |
1B |
Bożena Godley |
206 |
1L |
Sylwia Sawicka |
102 |
1S |
Magdalena Serafin |
207 |
1Z |
Michel Paquet |
312 |
- Zebrania rodziców klas maturalnych
godz. 17:30 spotkanie z dyrektorem w auli szkolnej
- 3C, kl. 3D, kl. 3L , następnie spotkania w salach
klasa |
wychowawca |
sala |
3C |
Katarzyna Kozłowska |
208 |
3D |
Magdalena Krawczyk |
103 |
3L |
Justyna Jankowska |
211 |
godz. 18:30 spotkanie z dyrektorem w auli szkolnej
- 3A, kl. 3B, kl. 3E , następnie spotkania w salach
klasa |
wychowawca |
sala |
3A |
Anna Lubieniecka |
212 |
3B |
Katarzyna Bober |
202 |
3E |
Anna Piłatowicz |
317 |
16 IX ŚRODA
Zebranie Rady Rodziców – przedstawicieli wszystkich klas godz.19:00
w Sali nr 5. Wybór Prezydium i Przewodniczącego Rady Rodziców.
- Szczegóły
- Sekretariat
Zajęcia integracyjne dla klas pierwszych
miejsce zajęć: aula szkolna na parterze
PONIEDZIAŁEK 7 IX |
||
Klasa 1L |
Lekcje 3 i 4 |
Jolanta Kaźmierczak, Beata Przybysz |
Klasa 1B |
Lekcje 6 i 7 |
Wioletta Wojciechowska, Beata Przybysz |
ŚRODA 9 IX |
||
Klasa 1A |
Lekcje 2 i 3 |
Jolanta Kaźmierczak, Beata Przybysz |
Klasa 1Z |
Lekcje 6 i 7 |
Jolanta Kaźmierczak, Wioletta Wojciechowska |
CZWARTEK 10 IX |
||
Klasa 1S |
Lekcje 4 i 5 |
Jolanta Kaźmierczak, Wioletta Wojciechowska |
- Szczegóły
- Dyr Joanna Chrapkowska
Zasady bezpiecznego korzystania ze środków transportu publicznego
Zasady bezpiecznego korzystania ze srodków transportu publicznego
Bezpieczeństwo uczniów w środkach transportu zbiorowego – wspólny list szefów MEN, MI i GIS
- Szczegóły
- ..
List Dyrektora do uczniów
Drodzy Uczniowie,
Rozpoczynamy dziś nowy rok szkolny w szczególnej sytuacji epidemicznej. Od kilku miesięcy uczniowie i nauczyciele byli uwięzieni w domach. Miniony rok szkolny zapamiętamy z powodu zdalnego nauczania, które mimo pewnych zalet miało zasadniczą wadę – nie pozwalało ludziom naprawdę się spotykać.
Rok szkolny 2020/21 daje nam szansę na przebywanie i uczenie się w szkole. Ten tryb pracy jest obarczony ryzykiem. Warto je ponieść aby nareszcie móc być ze sobą.
To, co będzie naszym udziałem w najbliższych tygodniach i miesiącach, nie ma precedensu. Ograniczeni sanitarnymi regulacjami, musimy nauczyć się na nowo funkcjonować szkole. Proszę Was abyście skrupulatnie stosowali się do zaleceń, które mają na celu zachowanie nas wszystkich w dobrym zdrowiu. Od Was zależy, czy i jak długo będziemy się mogli cieszyć przebywaniem w naszej kochanej „Żmichowskiej”. Jeśli wszyscy będziemy wzajemnie dbać o swoje bezpieczeństwo, ten trudny rok szkolny stanie się dobrym, wzmacniającym doświadczeniem.
Proszę pamiętajcie o własnym zdrowiu, pamiętajcie o zdrowiu innych. W tych dniach widać wyraźnie, jak bardzo od siebie wzajemnie zależymy. I jak każdy z nas jest ważny dla całej naszej społeczności.
Bądźmy wszyscy razem! Bądźmy zdrowi!
Życzę Wam dobrego roku szkolnego, satysfakcji z własnego rozwoju, niezawodnych przyjaźni i żelaznego zdrowia!
- Szczegóły
- Joanna Chrapkowska
List Ministra Edukacji Narodowej i Prezydenta Warszawy z okazji rozpoczęcia roku szkolnego
List Ministra Edukacji Narodowej
List Prezydenta Warszawy
http://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22428-list-prezydenta-mst-warszawy-do-uczniow-i-rodzicow
- Szczegóły
- ..
Uwaga Pierwszaki !
W tej wiadomości znajdziecie link do testu poziomującego z języka angielskiego (nie dotyczy klasy 0).
Test będzie aktywny tylko 1 września w godzinach 10.00-21.00.
Bardzo prosimy o samodzielne rozwiązanie testu ponieważ na jego podstawie będziecie przydzieleni do odpowiednich grup językowych.
https://www.testportal.pl/test.html?t=2fZvidGzBucy&lang=en
- Szczegóły
- Anna Janaszek
Darmowe szkolenia dla nauczycieli
Zapraszamy do udziału w darmowych szkoleniach dla nauczycieli:
https://www.gov.pl/web/edukacja/darmowe-szkolenia-on-line-dla-nauczycieli
- Szczegóły
- ..
Wgląd do prac - egzamin z języka francuskiego
Uprzejmie informujemy, że osoby zainteresowane wglądem do prac proszone są o kontakt z sekretariatem Szkoły do czwartku 30 lipca do godz. 10.00.
Wgląd do prac będzie miał miejsce w czwartek 30.07 od godz. 11.00 do godz. 13:00, zgodnie z godzinami wyznaczonymi przez członków Komisji Rekrutacyjnej.
- Szczegóły
- Sekretariat
EGZAMINY POPRAWKOWE
Informujemy, że egzamin poprawkowy z matematyki i chemii odbędzie się w dniu 27 sierpnia b.r. o godz.8:15
- Szczegóły
- Sekretariat
ODBIÓR CERTYFIKATÓW DELF B2
Informujemy, że po odbiór Dyplomów Delf B2 powinni Państwo zgłaszać się do sekretariatu Instytutu Francuskiego w Warszawie przy ul. Widok 12.
tel.22 505-98-00
- Szczegóły
- Sekretariat
Egzamin predyspozycji językowych – wglądy do prac
Uprzejmie informujemy, że osoby zainteresowane wglądem do prac proszone są o kontakt z sekretariatem Szkoły do poniedziałku 6 lipca do godz. 10.00.
Wgląd do prac będzie miał miejsce w poniedziałek 6.07 od godz. 12.00, zgodnie z godzinami wyznaczonymi przez członków Komisji Rekrutacyjnej. W przypadku, gdy zabraknie miejsc w poniedziałek, kolejne godziny wglądów zostaną wyznaczone na środę 8.07.
- Szczegóły
- Sekretariat
ODBIÓR ŚWIADECTW
Informujemy, że wydawanie świadectw promocyjnych (dla uczniów, którzy nie mogli odebrać w piątek 26. 06. 2020r.) będzie możliwy we wtorek (30.06.) i czwartek (02.07.) w godz. 9:00-12:00 w sekretariacie szkoły.
- Szczegóły
- Sekretariat
Informacja dla uczniów przystępujących do egzaminu z j.francuskiego w dn. 2.07.2020
Egzamin w dniu 2 lipca b.r. rozpocznie się o godz.10.00.
Kandydatów prosimy o zgłaszanie się do godz.9.00 w maseczkach.
Należy mieć ze sobą legitymację szkolną i długopisy.
Kolejkę do wejścia należy formować w kierunku Placu Unii Lubelskiej,
pamiętając o zachowaniu odstępów 1,5 m.
- Szczegóły
- Radosław Kucharczyk
Godziny pracy Komisji Rekrutacyjnej
Komisja Rekrutacyjna pracuje w godzinach od 9.00 do 16.00 (pn - pt)
- Szczegóły
- ..
INFORMACJA DLA KANDYDATÓW DO KLASY WSTĘPNEJ
Egzamin w dniu 29 czerwca b.r. rozpocznie się o godz.12:00.
Kandydatów prosimy o zgłaszanie się do godz.11:00 w maseczkach.
Należy mieć ze sobą legitymację szkolną i długopisy.
Kolejkę do wejścia należy formować w kierunku Placu Unii Lubelskiej,
pamiętając o zachowaniu odstępów 1,5 m.
- Szczegóły
- Sekretariat
Prywatna nagroda dla najlepszego historyka
1.Nagroda przyznawana jest uczniom klas maturalnych
2.Nagrodę otrzymuje osoba z klasy o profilu z rozszerzoną historią
3.Kryteria uzyskania nagrody:
- najlepszy wynik matury z historii rozszerzonej: od 90% do 100%
- jeżeli będzie kilka takich osób dodatkowo bierze się pod uwagę ocenę celującą z historii na koniec kl.3
- uzyskanie tytułu laureata/finalisty w olimpiadzie z historii oraz w olimpiadzie Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego
- ocena celująca z historii na koniec kl.3
Należy spełnić 1 z tych kryteriów we wskazanej kolejności.
Kapituła zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
MATURA 2020
Procedury epidemiologiczne obowiązujące w czasie egzaminu maturalnego
- Szczegóły
- sekretariat
Odeszła od nas Ola...
ODESZŁA OD NAS OLA...
14 maja tego roku cała nasza społeczność szkolna poniosła niewyobrażalną stratę. Odeszła uczennica klasy 1L - Aleksandra Suska. Jesteśmy głęboko poruszeni jej śmiercią i łączymy się w bólu z rodziną Oli. Ola pozostanie na zawsze w naszych sercach i pamięci.
Nauczyciele i pracownicy XV LO im. N. Żmichowskiej
Wspomnienie klasy:
Odeszła nasza koleżanka i przyjaciółka, Ola Suska, niezwykle utalentowana, młoda osoba. Ola miała ogromną chęć do nauki, chciała się rozwijać, była zawsze pomocna i tryskała radością. To, jak wiele jej zawdzięczamy jako klasa 1L, jest nie do opisania. Każdy z nas podziwiał Olę za jej zaangażowanie, nie tylko w naukę, ale też w sprawy koleżeńskie i klasowe, za to, jaką wiedzę posiadała, za to, że chciała się nią dzielić.
Ola wiedziała, co chce robić w życiu, miała określony plan i dążyła do jego zrealizowania. Przykładała się do każdego zadania i pogłębiała swoją wiedzę, kiedy tylko mogła. Wiemy, że Ola osiągnęłaby niesamowicie wiele w swoim życiu i czekałaby ją znakomita przyszłość. Jesteśmy wdzięczni, że spotkaliśmy ją na naszej drodze i mogliśmy spędzić z nią chociaż ten jeden rok. Na zawsze pozostanie w naszych sercach i pamięci.
Uczennice i Uczniowie klasy 1L
- Szczegóły
- ..
Ubrania do oddania - podziękowanie
- Szczegóły
- Justyna Piątek
Rekrutacja - najczęstsze pytania i odpowiedzi
Masz pytania związane z rekrutacją? Napisz na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
1. Jakie były progi punktowe w ubiegłym roku?
1A - 160 pkt, 1B - 165 pkt, 1L - 140 pkt, 1S - 167 pkt, 1Z - 167 pkt
- Szczegóły
- ..
Uwaga -sukces OP
Z radością informujemy, że Michał Schab z kl. 3A został finalistą XV edycji Olimpiady Przedsiębiorczości.
Serdecznie gratulujemy!
Społeczność XV LO
- Szczegóły
- Sekretariat
Uwaga - sukces OJŁ
Z radością informujemy, że Jadwiga Mik z kl. 3L została finalistką XXXVIII Olimpiady Języka Łacińskiego.
Serdecznie gratulujemy!
Mirosław Słomczewski i cała społeczność XV LO
- Szczegóły
- Sekretariat
Uwaga-sukces OJF
SUKCES !
XLIII Olimpiada Języka Francuskiego
rok szkolny 2019/2020
Mamy ogromny zaszczyt poinformować społeczność naszej szkoły,
że Finalistami XLIII Olimpiady Języka Francuskiego zostali:
Gabriela Fernandez z klasy 3 B
Zofia Sankowska z klasy 3D
Bartosz Kuler z klasy 1 L
Wszystkim serdecznie gratulujemy !
Jesteśmy z Was bardzo dumni!
- Szczegóły
- Sekretariat
Uwaga-sukces
Z wielką radością informujemy, że Kamil Walczak, uczeń klasy 1A został finalistą XIII Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego im. mjr. Marka Gajewskiego.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!
http://olimpiadalosyzolnierza.pl/
- Szczegóły
- Sekretariat
KOMUNIKAT MKO
Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.
Drodzy uczniowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.
- Szczegóły
- Sekretariat
BIEŻĄCE INFORMACJE
Sekretariat pracuje w dni robocze w godzinach 9:00-15:00.
Uczniów i Rodziców prosimy o systematyczny kontakt z Nauczycielami poprzez dziennik elektroniczny.
Nauczyciele i Uczniowie mogą się kontaktować również poprzez uzgodnione platformy
i komunikatory.
Interesantów prosimy o kontakt mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefoniczny 22 849 37 34.
- Szczegóły
- Sekretariat
Informacja dla uczniów
Drodzy uczniowie,
obecnie otrzymujecie od nauczycieli, na platformie Librus, zadania i inne materiały do przygotowania. Prosimy o wykonywanie poleceń nauczycieli.
W przypadku zgubienia loginu lub hasła do Librusa możecie poprosić swoich rodziców/opiekunów o te dane. Poniżej instrukcja:
LOGINY I HASŁA - Każdy rodzic na swoim koncie Synergia (konto rodzica) może wygenerować nowe hasło dla ucznia (górne menu -> Uczeń -> Informacje -> Konto ucznia). W tym miejscu widoczny jest również login konta ucznia. Czynności tej jednak nie można dokonać z poziomu aplikacji mobilnej zainstalowanej np. na telefonie.
Jeśli rodzice też maja problemy z logowaniem proszę o kontakt przez sekretariat szkoły.
- Szczegóły
- Sebastian Makara
Apel do rodziców i opiekunów
APEL DO RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH
w związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych od dnia 12 marca 2020 r.
W związku z nasileniem zachorowań na COVID-19 decyzją Ministra Edukacji Narodowej od 12 marca 2020 r. zawieszone zostały zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych (publicznych i niepublicznych). Działanie to ma na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się zakażenia koronawirusem. W związku z powyższym oraz sygnałami zgłaszanymi do stacji sanitarno-epidemiologicznych o sytuacjach niewłaściwego zachowania Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny apeluje, o:
- dopilnowanie, aby ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne, dzieci i młodzież w tym okresie pozostały w domu, nie przemieszczały się, ograniczyły przebywanie w miejscach publicznych, gdzie mogą być duże skupiska ludzi (komunikacja publiczna, centra handlowe, kluby, itp.),
- zwrócenie uwagi na możliwość organizowania przez uczniów spotkań towarzyskich (tzw. „koronaparty”, „domówek” itp.) i zakazanie swoim dzieciom spędzania czasu wolnego w takiej formie,
- przestrzeganie zasad higieny osobistej (w tym higieny kaszlu i kichania oraz czystości rąk), a także systematycznego sprzątania i czystości pomieszczeń gospodarstwa domowego,
- stosowanie się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego,
- śledzenie na bieżąco komunikatów Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej o sytuacji epidemiologicznej w kraju.
- Szczegóły
- ..
Odbiór rzeczy z szafek uczniowskich
Uwaga!
Odbiór rzeczy z szafek uczniowskich będzie możliwy w dodatkowym terminie 17.03.2020 r.
w godz. 14:00 – 16:00.
- Szczegóły
- Sekretariat
Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego
Zgodnie z informacją Głównego Inspektora Sanitarnego z 24 lutego 2020 roku: ,,Na chwilę obecną, nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów Północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach szkolnych oraz zamykanie szkół.”
- Szczegóły
- Sekretariat
Szkoła Radości 2020 Piękno
Żmichowska Szkoła Radości 2020 „Piękno”
Propozycje spotkań i warsztatów >>
Szczegóły na tablicy II p, przed pokojem nauczycielskim
- Szczegóły
- M.Głowacka
Dzień Kultury Żydowskiej
29 stycznia 2020 roku już po raz siódmy odbył się w naszej szkole Dzień Kultury Żydowskiej, którego tematem przewodnim była poezja - tworzona w jidisz oraz w języku polskim. Utwory poetek jidisz np.Kadii Mołodowskiej czy Ireny Klepfisz) zaprezentowała pani Bella Szwarcman-Czarnota - współautorka Antologii ,,Moja dzika koza’’ oraz tłumaczka z języka jidisz. Uczniowie i uczennnice mieli okazję zapoznać się także z twórczością współczesnych izraelskich pisarzy - Etgara Kereta oraz Dawida Grosmana. Warsztaty z literatury izraelskiej poprowadziła pani Rachel Zilberg, która z tej okazji przyjechała do nas specjalnie z Izraela. Kolejną atrakcją tego dnia był niezwykle ciekawy wykład na temat skomplikowanych stosunków izraelsko-palestyńskich. Wygłosił go dla naszych uczniów i uczennic pan Karol Becker, który starał się obiektywnie przedstawić racje obydwu stron konfliktu. Urozmaiceniem dla wykładów i warsztatów była nauka tańców żydowskich. Warsztaty poprowadził Teofil Grynberg.
W ramach Dnia Kultury Żydowskiej w szkole odbyło się również kilka specjalnych lekcji poświęconych wybitnej przedwojennej poetce Zuzannie Ginczance, Archiwum Ringelbluma oraz zasadom judaizmu. Uczniowie mieli też niepowtarzalną okazję nauczyć się podstawowych zwrotów z języka hebrajskiego. Bardzo dziękuję paniom profesor Justynie Jankowskiej, Justynie Dudkiewicz, Katarzynie Bober, Zuzannie Lipke i Jolancie Konkowskiej, nauczycielkom naszej szkoły, które te lekcje poprowadziły. Szczególne podziękowania kieruję do pana profesora Macieja Tomaszewskiego - od lat głównego inicjatora i organizatora tego wydarzenia, który wyjątkowo w tym roku nie mógł w nim uczestniczyć.
Na koniec chciałabym podziękować mojej wyjątkowej klasie IL, która wsparła mnie w tym przedsięwzięciu ogromnie się angażując - klasa IL przygotowała kawiarenkę, dekoracje, broszurę i wystawę o poetkach jidisz oraz zaopiekowała się gośćmi.
zobacz zdjęcia (autorem większości zdjęć jest Janek Czerwiński z klasy IL)
- Szczegóły
- Urszula Ratuszyńska
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 12 w okresie ferii zimowych
W okresie ferii zimowych Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 12 oferuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w swoich stałych godzinach pracy (poniedziałek - czwartek 8-19, piątek 8-18, sobota 9-14).
Szczegółowe informacje o możliwych formach wsparcia i pomocy można uzyskać pod numerem telefonu 22 636-66-99, 22 636-91-99 oraz na stronie internetowej www.ppp12.waw.pl
- Szczegóły
- Sekretariat
Obóz narciarsko-snowboardowy
Bardzo miło nam ogłosić, że z dniem 30 października ruszają zapisy na zimowy obóz narciarsko snowboardowy ŻmichoSki – Białka Tatrzańska 2020. W tym roku organizatorem obozu będzie firma LOCHTE SWIMMING ACADEMY z Warszawy. Obóz odbędzie się w terminie 24 – 28.02.2020, a wszystkie informacje dotyczące warunków, programu oraz zasad rekrutacji znajdziecie w zamieszczonych dokumentach. Z wszelkimi wątpliwościami możecie się zwrócić po informacje do Pana Adama Czuby lub bezpośrednio do organizatora. Zapraszamy do zapisów.
- Szczegóły
- Adam Czuba
Program edukacyjno-stypendialny ADAMED SmartUP
Trwa ogólnopolski, otwarty etap rekrutacji do programu edukacyjno-stypendialnego ADAMED SmartUP. Uzdolniona młodzież ze szkół ponadpodstawowych ma dzięki niemu szansę na udział w atrakcyjnym obozie naukowym, udział w indywidualnych konsultacjach i na uzyskanie stypendium finansowego w wysokości 40 tys. zł.
Więcej informacji na temat programu i rekrutacji dostępnych jest pod linkiem: Gra o stypendium i udział w obozie naukowym ADAMED SmartUP
Rekrutacja ma wieloetapowy charakter - by przejść dalej i mieć szansę na udział w rozmowach kwalifikacyjnych uczniowie muszą wziąć udział w innowacyjnej grze on-line, w ramach której przygotowano do rozwiązania szereg zagadek naukowych. Gra pozostaje otwarta dla wszystkich zainteresowanych do 15 stycznia 2020 roku.
- Szczegóły
- sekretariat
Wycieczka do Belgii
- Szczegóły
- Beata Przybysz
Zdjęcia z obchodów 100-lecia (kino Atlantic)
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z uroczystości 100-lecia naszej szkoły, która odbyła się 18 listopada w kinie "Atlantic". Wspomnień czar...
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Finał Szlachetnej Paczki
Szlachetna Paczka została dostarczona. Bardzo dziękuję Uczniom i ich Rodzicom za pomoc w zebraniu wszystkich artykułów. Bez nich nic by się nie udało. Szczególnie dziękuję uczniom, którzy indywidualnie finansowo wsparli Szlachetną Paczkę A.Laskowskiej 1L, L.Gantz 3E K.Walczak 1A, C.Ferreira 3A, D.Matuszewskiej 2C, A.Piszczyk 1E, B.Bajor 3L oraz Rodzicom i uczniom kl.1R W.Profiruk, M.Szarało, K.Cieślik, M.Soliwoda oraz innym uczniom tej klasy za kupno pościeli, kołdry, podgrzewanego prześcieradła, poduszki i innych potrzebnych rzeczy dla rodziny. Podziękowania również dla klas 2A, 2L, 2E, 1A, 1Z, 3A. 3E, 3B, 1L, 1B,1K oraz prof. A.Lubienieckiej, M.Szczuckiej, M.Bajszczak, i U.Ratuszyńskiej za wsparcie oraz tym uczniom którzy pakowali paczki. Dziękuję Panu ochroniarzowi za pomoc w zorganizowaniu transportu. Dziękuję G.Szocie i A.Szadurze 2A oraz K.Kłosińskiej 2E za wszystko co zrobiły.
Wszystkim dziękuję bardzo serdecznie
Opiekun SU
Anna Piłatowicz
- Szczegóły
- ..
Remont szkoły
Remont naszej szkoły na dobre się rozpoczął...
http://zmichowska.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=26&Itemid=148#sigFreeId3ed396eef4
- Szczegóły
- ...
Konsultacje z doradcą zawodowym
Informujemy, że istnieje możliwość konsultacji z Panią Anną Sowińską - doradcą zawodowym z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Nr 12.
Dyżury:
wtorek godz.14-19
czwartek. godz. 8-13
Konsultacje są bezpłatne.
Zapraszamy!
- Szczegóły
- Sekretariat
Szlachetna paczka
Szanowni Państwo!
W tym roku, jak corocznie, Samorząd Uczniowski przygotowuje Szlachetną Paczkę, dlatego prosimy Państwa o pomoc w zebraniu potrzebnych środków.
Zbieramy żywność: ryż, kasze, mąkę, cukier, makaron, olej, dżemy, kawę, herbatę, puszki z warzywami, konserwy mięsne i rybne, słodycze itp.
Środki czystości:
płyny i proszki do prania, mydła, pastę do zębów, szczoteczki do zębów, papier toaletowy, chusteczki higieniczne, ręczniki papierowe itp.
Musimy kupić dla kobiety kurtkę zimową w rozmiarze XXL, spodnie XXL, bluzę XXL, kozaki nr 40.
Potrzebuje też koc, kołdrę, poduszkę, pościel, blender.
Osoba obdarowana potrzebuje również pieniędzy na węgiel.
Jeśli ktoś z Państwa posiada te rzeczy zbędne w dobrym stanie będziemy wdzięczni za ich dostarczenie.
Zbieramy również ubranka dla 3 letniej dziewczynki i 1,5 rocznego chłopca. Mogą być też zabawki w dobrym stanie.
Wszystkie artykuły zbieramy w sali 317 do 4 grudnia.
Opiekun SU
- Szczegóły
- Anna Piłatowicz
100 powodów ...
Dlaczego kochamy „Żmichowską”?
100 powodów na 100-lecie :)
NAUKOWO:
- Dwujęzyczność
- Francuski na wysokim poziomie
- Wysoki poziom języka polskiego
- Projekty naukowe (np.matematyczne), również międzynarodowe
- Obserwacje na biologii
- Wysoki poziom chemii
- Możliwość zdawania matur dwujęzycznych
- Kółko filozoficzne
- Wymiany międzynarodowe
KULTURALNIE:
- TFAŻ
- Dni Literatury
- Dni Frankofonii
- Przegląd piosenek Kaczmarskiego
- Projekt „Żmichowska śpiewa”
- Szkoła Radości
- Projekty i festiwale artystyczne
- Dbanie o rozwój talentów i poszerzanie horyzontów, liczne imprezy szkolne
- Piosenki francuskie
- Biblioteka
- Żmicho.sprawy, Żmicho.dating i Żmicho memes
- Historia szkoły, jej tradycje i patronka
MODOWO:
- Bluzy
- Można czerpać inspiracje modowe, zróżnicowanie stylów (streatwear, alternatywki)
- Wolność ubioru, brak dress code’u
- Wszyscy są bardzo ładni, stylowi i świetnie się ubierają
SPORTOWO:
- Jogging z panem od WF-u
- Eventy sportowe
- Kalorie spalane na schodach i darmowy trening przy wspinaniu się do sal
- WF na Agrykoli
ORGANIZACYJNIE:
- Brak dzwonków
- Lekcje na 8:15
- Długie przerwy
- Wi fi
- Klasa Zero
- Możliwość elastycznego wyboru rozszerzeń
LOKALIZACYJNIE:
- Świetna lokalizacja – ładna okolica, dobry dojazd i wszędzie blisko
- Frytki na Polnej i Cafe Nero w pobliżu
- Straż pożarna obok
WNĘTRZARSKO:
- Okna pracowni wychodzące na patio, podwórko z oficyną, trzy klatki schodowe – klimat tradycyjnej warszawskiej kamienicy
- Kanapy na korytarzach
- Wszechobecne schody
- Przytulny, klimatyczny budynek i ładne wnętrze – dużo drewna, parkiet
- Kolorowa podłoga w sali na parterze
- Jasne, czyste, wyremontowane łazienki
- Działające ogrzewanie
- Szafki
- Pomarańczowa szatnia
- Rozmieszczenie sal
- Niekonwencjonalne ułożenie stołów
- Sufit w sali gimnastycznej
- Cztery piętra (w tym 3 różne trzecie piętra)
- Francuskie plakaty
- Sala od WOK-u i inne spersonalizowane sale
- Przesuwane tablice
- Przesuwane półki w bibliotece
KULINARNIE:
- Smaczny bufet, przystosowany do potrzeb uczniów
- Herbatka, bajgle i słone paluszki w bufecie
- Automaty do kawy i automat z jedzeniem (i kukurydzą)
- Pyszne obiady wege
- Kranik z ujęciem warszawskiej kranówki
EKOLOGICZNIE:
- Ekologiczne opakowania na picie w automatach
- Segregacja śmieci
- Roślinki na patio
EKONOMICZNIE:
- Dobre ceny w bufecie
- Możliwość płatności kartą
- Zniżki Ligi Warszawskich Liceów
ANEGDOTYCZNIE:
- „Oddaj bilans!!!”
- Piesek pani od francuskiego
ATMOSFERYCZNIE:
- Duch kreatywnej inności entuzjastek warszawskich (założycielek Szkoły) ciągle unosi się w powietrzu
- Tolerancja, otwartość, kreatywność i możliwość wyrażania siebie
- Akceptacja dla każdej „inności”
- Poważne traktowanie
- Pracownicy szkoły też mogą być sobą
- Wyjątkowy klimat, super atmosfera, dobra integracja
- Brak przemocy
- Środowisko artystyczne
- Różnorodność wśród uczniów i swoboda jeśli chodzi o wygląd
- Feministyczny klimat
- Wszyscy są mili
- Wszyscy są artystyczni
- Brak wyścigu szczurów
- Zawsze możemy liczyć na pomoc
- Jest stosunkowo cicho
- Nieszkolna szkoła
PERSONALNIE:
- Niepowtarzalni, piękni ludzie (zewnętrznie i wewnętrznie)
- Pomocni rówieśnicy
- Przyjazna kadra
- Fajni, uprzejmi, inspirujący i wyrozumiali nauczyciele z pasją
- Nauczyciele, ich podejście i ich poczucie humoru
- Inteligentni, mądrzy nauczyciele
- Super klasa
- Przyjaciele
- Wspaniali wychowawcy
- Native speakerzy
- Pani Pedagog, która zawsze nas wysłucha
- Pani Bibliotekarka
- Ksiądz i jego metody nauczania
- Pan ochroniarz
- Super Absolwenci
OGÓLNIE:
- Jest super!
- Szczegóły
- ..
Olimpiada Języka Angielskiego
- Szczegóły
- Ewa Drobek
Uwaga! Sukces nauczyciela
Z przyjemnością informujemy, że nauczycielka z naszej szkoły Pani Profesor Ewa Drobek została WYRÓŻNIONA w Konkursie Nauczyciel Roku 2019. Gala i wręczenie nagród odbyły się w Zamku Królewskim 8 października. Serdecznie gratulujemy!!!
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że została uruchomiona całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Każda młoda osoba, która zechce porozmawiać o swoich problemach, może zadzwonić pod bezpłatny numer 800 080 222 i uzyskać pomoc od doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Infolinię prowadzi Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Organizacja ta została wybrana w konkursie MEN, realizowanym w ramach Narodowego Programu Zdrowia.
Z poważaniem
Anna Ostrowska
Rzecznik Prasowy MEN
- Szczegóły
- ..
UBEZPIECZENIE UCZNIÓW
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informuję, że Rada Rodziców dokonała wyboru ubezpieczyciela przystępując do Warszawskiego Programu NNW.
Informacje o programie, link oraz kody znajdują się na stronie suprabrokers.pl
Rodzic zawiera ubezpieczenie indywidualnie, sam wybierając jego wariant na stronie
https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline
Kody to: mceph lub la8bt
Zainteresowani rodzice powinni pamiętać, że ubezpieczenie należy zawrzeć najpóźniej do 15 października.
Z wyrazami szacunku
Joanna Chrapkowska
- Szczegóły
- Sekretariat
Wymiana młodzieży w Hildesheim
W dniach 20-27.09.2019 odbyła się pierwsza w historii obu szkół wymiana młodzieży finansowana przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży (PNWM).
Nasi uczniowie gościli w Scharnhorstgymnasium w Hildesheim (Dolna Saksonia), młodzież niemiecka odwiedzi Warszawę w czerwcu 2020.
Wymiany międzynarodowe dają zawsze uczestnikom możliwość doskonalenia kompetencji językowych i międzykulturowych – koniecznych, aby żyć we współczesnym różnorodnym świecie. Uczestnictwo w projekcie zwiększa nie tylko ich wiedzę, ale także wrażliwość na siebie i innych, ciekawość poznawczą i gotowość do budowania pozytywnych relacji międzykulturowych.
Tak było i tym razem. Spotkaliśmy się z niezwykle ciepłym przyjęciem a młodzież polska oprócz standardowego „zwiedzania” uczestniczyła w lekcjach w niemieckiej szkole oraz zajęciach sportowych. Podczas ewaluacji projektu obie grupy stworzyły wystawę rysunków oraz zdjęć powstałych w czasie pobytu.
Jeszcze raz dziękujemy stronie niemieckiej za zorganizowanie naszego pobytu i czekamy na Was w czerwcu.
Anna Janaszek-Seydlitz
Katarzyna Bober wraz z klasą 2B
autor zdjęć Mateusz Hawtarczyk 2B (zdjęcia niebawem)
- Szczegóły
- Anna Janaszek-Seydlitz
Koło chemiczne
Od wtorku (24 września) ruszają zajęcia koła chemicznego. Tak jak w roku ubiegłym, przewidujemy dwa poziomy koła: małe koło - dla początkujących, dedykowane głównie uczniom klas:1c,1s,1e,2c,2e,3c,3e oraz duże koło - dla zaawansowanych, na które zapraszamy uczniów klas drugich i trzecich z rozszerzeniem z chemii (2c,2e,3c,3e). Na małym kole mile widziani są również uczniowie klas humanistycznych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę chemiczną. Zajęcia poprowadzi Jan Orliński - nasz absolwent, obecnie student Wydziału Chemii Uniwersytetu Warszawskiego. Koło małe odbywa się we wtorki od 15:40 do 16:25, a duże od 16:35 do 17:20. Pierwsze zajęcia 24 września to spotkanie organizacyjne o 15:40 dla obu poziomów zaawansowania.
- Szczegóły
- Maciej Kopeć
Obecność nauczycieli w czasie DNIA ABSOLWENTA 16 listopada 2019 r.
18 Iza Gac 10-12
19 Hanna Żelazko-Stande 11-13
20 Jan Markiewicz 11-13
21 Jolanta Konkowska 11-13
22 Teodora Zarska 10.30 - 15.00
Dyżury nauczycieli podczas dnia absolwenta:
p. Jan Markiewicz (j.francuski) - godz.10-15
p. Ewa Gierych (j.rosyjski) - godz.11-13
p. Inga Liwius (chemia) - 12-14
p. Ewa Wawrzeniecka (dyrektor, matematyka) - 11-14
p. Krystyna Kowalczyk (j.francuski) - godz.11-13
p.Dorota Furmanek-Ostrowska godz. 12-14
p.Ewa Kurek godz.12-15
- Szczegóły
- Sebastian Makara
Premiera filmu "Piłsudski"
Dziś wchodzi do kin film pt. "Piłsudski" w reż. Michała Rosy. Z przyjemnością informujemy, że uczennice i uczniowie z trzech klas o profilu artystycznym(klasy 3A, 3D, i absolwenci z zeszłorocznej 3A) statystują w tym filmie. Dokładnie rok temu spędziliśmy 3 dni na planie filmowym, mogąc z bliska obejrzeć produkcję i uczestniczyć w zdjęciach. To była niezwykła przygoda, co też widać na zdjęciach.
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Dyrekcja XV LO im. Narcyzy Żmichowskiej zaprasza na obchody 100 lecia szkoły
https://www.rdc.pl/podcast/poludnie-z-animuszem-sto-lat-xv-lo-im-n-zmichowskiej-w-warszawie/
- Szczegóły
- Ewa Drobek
GODZINY PRACY SEKRETARIATU we wrześniu
Informujemy, że do końca września b.r.
wtorek - godz.12:00-16:00 i czwartek - godz.8:00-12:00 sekretariat nie przyjmuje interesantów.
- Szczegóły
- Sekretariat
Obowiązkowe zebranie z Rodzicami
W dniu 11 września odbędzie się obowiązkowe zebranie z Rodzicami.
Poniżej harmonogram:
Spotkanie rodziców uczniów klas maturalnych z Dyrektorką szkoły-godz.17:15 (sala gimnastyczna)
Spotkanie dla rodziców uczniów zainteresowanych udziałem w zajęciach wychowania do życia w rodzinie – przedstawienie programu zajęć- godz.17:15 (aula)
Spotkania wychowawców z rodzicami- godz.18:00
Wybory do Rady Rodziców- godz.19:00
- Szczegóły
- Sekretariat
Wypłata stypendiów !
Informujemy, że w sekretariacie szkolnym wypłacane są stypendia za dobre wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe.
Zapraszamy!
- Szczegóły
- Sekretariat
TEST POZIOMUJĄCY Z J.FRANCUSKIEGO DLA KLAS PIERWSZYCH
Szanowni Państwo,
w poniedziałek 2 września, bezpośrednio po rozpoczęciu roku szkolnego, podczas spotkania z Wychowawcą, we wszystkich klasach pierwszych (poza klasą 1Z) zostanie przeprowadzony test poziomujący z języka francuskiego, którego celem jest jak najlepsze przypisanie uczniów do odpowiednich grup zaawansowania i dobranie odpowiedniego dla danego poziomu podręcznika i programu nauczania. Test składa się z 20 pytań zamkniętych i jednego zadania otwartego (krótka wypowiedź pisemna) i potrwa 45 minut. Uczniowie, którzy nigdy nie uczyli się języka francuskiego (nie dotyczy klas 1C, 1L i 1S) nie piszą testu.
Katarzyna Kozłowska
- Szczegóły
- Sekretariat
TEST POZIOMUJĄCY Z J.ANGIELSKIEGO DLA KLAS PIERWSZYCH
jak zwykle na początku roku przeprowadzamy test poziomujący z języka angielskiego, który pozwoli nam przypisać uczniów do odpowiednich grupy zaawansowania. Przypominamy, że nie jest to egzamin ze znajomości języka. Prosimy więc o dopilnowanie, aby dzieci samodzielnie odpowiadały na pytania. Dzięki temu test będzie możliwie najwierniej odzwierciedlał poziom zaawansowania językowego. Informujemy, że nie będzie możliwości zmiany grupy w ciągu roku, dlatego tak ważne jest aby dzieci rozwiązały ten test bez niczyjej pomocy.
- Szczegóły
- Sekretariat
Rekrutacja uzupełniająca-godziny pracy Komisji Rekrutacyjnej
Przyjmowanie wniosków w ramach rekrutacji uzupełniającej odbywa się w sali nr 22
(parter - biblioteka)
Godziny pracy Komisji Rekrutacyjnej:
26.07.- 8:00 - 15:00
29.07.- 9:00 - 15:00
30.07.- 9:00 – 12:00
- Szczegóły
- Sekretariat
Progi punktowe do XV LO
Poniżej podajemy minimalne progi punktowe rekrutacji 2019/20 do XV LO:
po szkole podstawowej
1K1 - 160,20
1K2 - 163,05
1O - 148,25
1P - 165
1S - 167,15
1Z - 167,27
po gimnazjum
1A - 159,40
1B - 160,80
1C - 117,06
1E - 161,20
1L - 137,34
- Szczegóły
- Sekretariat
Informacja dla Rodziców Kandydatów
Szanowni Rodzice Kandydatów
Uprzejmie informuję, że lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do XV LO jest generowana przez zewnętrzny elektroniczny system rekrutacji, na który ani Komisja Rekrutacyjna, ani Dyrektor Szkoły nie mają wpływu.
W związku z powyższym nie będą umawiane spotkania ze stronami w sprawie rekrutacji.
Joanna Chrapkowska
Dyrektor XV LO im. Narcyzy Żmichowskiej
- Szczegóły
- Sekretariat
Godziny pracy sekretariatu w wakacje
Informujemy, że w okresie wakacji sekretariat szkoły przyjmuje interesantów w godzinach 9:00-15:00.
- Szczegóły
- Sekretariat
Egzaminy poprawkowe sierpień 2019r.
Egzaminy poprawkowe w roku szkolnym 2018/2019
Data |
Godzina |
Przedmiot |
Liczba zdających |
27. 08. 2019 |
9:00 |
matematyka |
7 |
12:00 |
język polski |
2 |
|
|
|||
28. 08. 2019 |
9:00 |
chemia |
1 |
9:00 |
język francuski |
2 |
|
12:00 |
historia |
2 |
|
|
|||
29. 08. 2019 |
9:00 |
fizyka |
4 |
- Szczegóły
- Sekretariat
Zdrowy Żmichowiak
Żmichowiaku, 13 czerwca
wstań z łóżeczka, idź do szkoły, czeka Cię tam dzień wesoły,
Załóż trampki, narzuć bluzę i włącz energiczną muzę.
Zapraszamy na spotkania, warsztaty ruchowe, wystawy i Galę Sportu.
Dokładny plan zajęć oraz lista laureatów zostanie wywieszona 12.06. w gablocie na I piętrze.
Nie zapomnijcie o strojach gimnastycznych !!!
>>>>>>>>>>>>>>> zobacz plan - kliknij tu <<<<<<<<<<<<<<<
UWAGA NA ZMIENIONE GODZINY - SKRÓCONE LEKCJE
- Szczegóły
- nauczyciele w-f
"Oceans OFF plastic"
W ramach projektu "Oceans OFF plastic" zapraszamy na Młodzieżową Konferencję Klimatyczną w najbliższą niedzielę 16 czerwca w godzinach 10-17 do Domu Kultury Kadr, ul. Rzymowskiego 32
https://www.facebook.com/events/601122470385534/
- Szczegóły
- Sekretariat
Uwaga sukces NAUCZYCIELA
Z radością informujemy, że Pani Profesor Ewa Drobek została Nauczycielem Roku Języka Angielskiego 2018.
Zwyciężyła w konkursie "Excellence in teaching", organizowanym przez British Alumni Society oraz Oxford University Press.
Pani Profesor serdecznie gratulujemy!!! Społeczność Żmichowskiej jest dumna, że ma tak wybitnego Nauczyciela w swoim gronie :)
http://zmichowska.pl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=26&Itemid=148#sigFreeId33aac585ac
- Szczegóły
- ...
Koncert Wolności
We wtorek 4 czerwca 2019 r. uczcimy 30-lecie wyborów parlamentarnych z 1989 r. Zapraszamy na Koncert Wolności, na który złożą się utwory Jacka Kaczmarskiego, śpiewane przez uczniów naszego liceum.
O godzinie 12 w auli czekamy na uczniów klas 1 liceum, a o godzinie 18 na Rodziców, Absolwentów i Przyjaciół naszej szkoły.
Świętujmy razem!
- Szczegóły
- M.Bajszczak, J.Każmierczak
SPRAWDZIAN UZDOLNIEŃ KIERUNKOWYCH 3.06.
Wszystkich kandydatów piszących sprawdzian uzdolnień kierunkowych do klasy wstępnej prosimy o przybycie w dniu 3 czerwca o godz 14:30 z legitymacją szkolną i długopisem.
- Szczegóły
- Sekretariat
Sprawozdania finansowe
Sprawozdanie finansowe za 2018r. zostało umieszczone na BIP DBFO-Śródmieście m. st. Warszawy.
- Szczegóły
- Sekretariat
Wspomnienie o Karolu Modzelewskim
Dnia dwudziestego ósmego kwietnia zmarł Przyjaciel naszej szkoły Profesor Karol Modzelewski - działacz opozycji demokratycznej w czasach PRL, Wielki Polak, Patriota, Autorytet Moralny.
Był człowiekiem bezinteresownym, pryncypialnym w wyznawaniu zasad i przywiązaniu do wartości.
Trzykrotnie spotykał się z młodzieżą Żmichowskiej, ostatni raz z okazji rocznicy Wydarzeń Marcowych 1968 r.
Jeszcze dwa tygodnie temu potwierdził swoją majową wizytę w naszej szkole...
Społeczność XV LO im.N.Żmichowskiej składa wyrazy szczerego współczucia Rodzinie Pana Profesora, a szczególnie Jego Wnuczce Grecie, naszej absolwentce.
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak, Jolanta Kaźmierczak
Uczniowie klas gimnazjalnych...
Uczniowie klas trzecich Gimnazjum proszeni są o zgłaszanie się w dniach 25. - 30. 04. do sekretariatu w celu odbioru loginów i haseł dostępu do elektronicznego systemu rekrutacji.
- Szczegóły
- Sekretariat
Uwaga Maturzyści! Karty obiegowe - biblioteka
informujemy, że w dniu jutrzejszym (25 kwietnia b.r.) Pani z biblioteki będzie podpisywała karty obiegowe maturzystów.
- Szczegóły
- Sekretariat
Wspólnota L'Arche - wolontariat w Brukseli
Wspólnota L'Arche z Brukseli poszukuje wolontariuszy (osoby pełnoletnie).
Zobacz: szczegóły
- Szczegóły
- J.Otrębska
Szanowni Uczniowie klas maturalnych, Szanowni Rodzice...
Szanowni Uczniowie klas maturalnych, Szanowni Rodzice,
Obecnie, wraz ze skromnym zespołem nauczycieli, bardzo ciężko pracujemy nad organizacją egzaminów gimnazjalnych. Po ich zakończeniu, będziemy pracować nad kolejnymi zadaniami, zgodnie z kalendarzem szkolnym i obiektywnymi okolicznościami.
Przeważająca część naszego grona pedagogicznego przystąpiła 4 dni temu do całkowicie legalnej akcji strajkowej.
Wszyscy ogromnie się martwimy brakiem postępu w rozwiązywaniu konfliktowej sytuacji w oświacie. Szczególnie obawiamy się możliwego zagrożenia, wynikającego z odsuwania w czasie prac nad osiągnięciem porozumienia. Tym zagrożeniem jest przedłużanie się akcji strajkowej i związany z tym brak możliwości wykonywania przez strajkujących nauczycieli ważnych zadań.
Zaznaczam, że w kalendarzu naszej szkoły termin podjęcia uchwały klasyfikacyjnej dla uczniów klas maturalnych przypada 24 kwietnia, tzn. za 12 dni.
Sytuacja jest bardzo poważna, jednak jest wystarczająco dużo czasu, aby kompetentne instytucje wypracowały jej rozwiązanie.
Z wyrazami szacunku
Joanna Chrapkowska
Dyrektor XV LO
- Szczegóły
- Dyr Joanna Chrapkowska
Olimpiada Języka Francuskiego - SUKCES !
XLII Olimpiada Języka Francuskiego
rok szkolny 2018/2019
Mamy ogromny zaszczyt poinformować społeczność naszej szkoły, że w finale XLII Olimpiady Języka Francuskiego- etap centralny w Łodzi w dniach 04-06.04.2019 wzięło udział ośmioro uczniów z naszej szkoły.
Laureatami XLII Olimpiady Języka Francuskiego zostali:
Helena Tomaszewska z klasy C3 oraz Marcin Krzeczunowicz z klasy 2L
Finalistami zostali:
Edith Bardet z klasy 1C
Sandra Białousz z klasy 2L
Gabriela Fernandez
Jadwiga Mik z klasy 2 L
Jan Mołdawa z klasy 2 L
Stanisław Piórkowski z klasy 1C
Wszystkim serdecznie gratulujemy !
Jesteśmy z Was bardzo dumni!
- Szczegóły
- Justyna Piątek
Rozmowy Istotne ... o Leśmianie
Profesora Tomasza Bocheńskiego
Rozmowy Istotne... o Leśmianie.
27 III (środa) g. 11.00 aula szkolna
Klasy: 3A, 3D, 2L, 2D, 3B (grupa humanistów)
Serdecznie zapraszam
Ewa Rzeczkowska z wychowankami
- Szczegóły
- ..
Spotkanie z Adamem Michnikiem
12.03.2019r młodzież z klas IIIA, IIID, IIA, IID uczestniczyła w spotkaniu ze świadkiem historii, publicystą i dziennikarzem Adamem Michnikiem w ramach obchodów 30-rocznicy wydarzeń z 1989 roku - Okrągły Stół i Wybory 4 czerwca. Bardzo ciekawa i wartościowa rozmowa, spotkanie różnych pokoleń, na długo pozostanie w naszej pamięci.
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Wypłata stypendiów
Informujemy, że w sekretariacie szkolnym wypłacane są stypendia za dobre wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe.
Zapraszamy!
- Szczegóły
- Sekretariat
Studniówka 2019 - zdjęcia
Tegoroczna STUDNIÓWKA odbyła się 19.01.2019r. w Hoteliu Mariott. Uczestniczyli w niej maturzyści z klas IIIA, IIIB, IIIC, IIID, IIIL, Dyrekcja Szkoły, Nauczyciele i zaproszeni goście.
To była wyjątkowa STUDNIÓWKA - z wielu powodów. I na zawsze pozostanie w naszej pamięci.
- Szczegóły
- Mirosława Bajszczak
Pomoc w zakresie doradztwa zawodowego
Informujemy, że p. Anna Sowińska z Poradni Pedagogiczno - Psychologicznej, współpracującej z naszą szkołą w dniu 1 marca (piątek) będzie udzielała indywidualnych konsultacji w zakresie doradztwa zawodowego.
Miejsce konsultacji: biblioteka szkolna.
Zapraszam
Mirosław Słomczewski
doradca zawodowy
- Szczegóły
- Sekretariat
Dzień Kultury Żydowskiej
W czwartek, 24 stycznia w naszej szkole odbyła się już piąta edycja Dnia Kultury Żydowskiej. Powspominajmy.
Sandra Wencewicz z klasy II A, Antonina Bednarkiewicz z klasy II L oraz zaproszony gość - Teofil Grynberg - poprowadzili warsztaty taneczne.
Uczniowie i uczennice z klasy I B mieli okazję poznać i zastosować w praktyce najciekawsze tańce żydowskie.
Klasy pierwsze spotkały się z z panią Małgorzatą Kordowicz pełniącą funkcję rabina w Gminie Wyznaniowej Żydowskiej w Warszawie.
Rabinka Małgorzata Kordowicz opowiedziała o tym, jak zmieniała się pozycja kobiety w judaizmie.
Tego dnia, jednym z naszych gości był również pan Karol Becker, który poprowadził bardzo ciekawy wykład na temat historii powstania państwa Izrael.
Nasz gość Karol Becker oraz prof. Maciej Tomaszewski - organizator Dnia Kultury Żydowskiej.
W tym roku naszym wyjątkowym gościem była pani Rachel Zilberg, która poprowadziła warsztaty literackie z twórczości Etgara Kereta oraz Davida Grossmana. Pani Rachel Zilberga przyjechała do nas aż z Izraela.
- Szczegóły
- Urszula Ratuszyńska