Logo
  Biblioteka proponuje ...

Maths.En.Jeans

Uczniów zainteresowanych udziałem w tegorocznym kongresie MathsEnJeans zapraszam w piątek 15 IX do sali 113 na przerwie po 4 lekcji (11:45).

Nasza szkoła zakwalifikowała się do udziału międzynarodowym projekcie Maths&Languages finansowanym ze środków programu Erasmus+. 

Koordynatorem projektu jest – zajmująca się propagowaniem matematyki wśród uczniów - francuska fundacja Maths.en.Jeans. W projekcie bierze udział 10 szkół z różnych krajów Unii Europejskiej: Francja, Belgia, Polska, Rumunia, Włochy.

Projekt będzie trwał od września 2017 roku do sierpnia 2020 roku. W tym czasie uczniowie – w ramach zajęć dodatkowych - będą pracować pod kierunkiem nauczycieli. Wspierać ich będą pracownicy szkół wyższych. 

Uczniowie będą rozwiązywać problemy matematyczne wspólnie ze swoimi rówieśnikami z „bliźniaczej szkoły”, w ciągu roku szkolnego kontaktując się za pośrednictwem Internetu. Naszą bliźniaczą szkołą jest Lycée Louis Vicat z Souillac.  

Podsumowaniem corocznej pracy będą spotkania młodzieży: 2017/18 przyjazd uczniów z Francji do Polski, 2018/19 wyjazd uczniów z Polski do Francji, 2019/20 międzynarodowy kongres dla wszystkich uczestników projektu.

Dodatkowo uczniowie – pod kierunkiem nauczycieli matematyki i języka angielskiego – przygotują artykuły naukowe, które zostaną opublikowane na stronie projektu.

Zainteresowanych uczniów klas I LO zapraszamy na spotkanie informacyjne 12 IX (wtorek) do sali 113 na przerwie po 4 lekcji (11:45). 

W dniach 3-6 kwietnia nasza szkoła była reprezentowana na kongresie Maths.En.Jeans Düsseldorf-Essen. Uczniowie klas B2, C2, 1B, 2B, 2C i 3C zaprezentowali swoim koleżankom i kolegom z innych krajów efekt kilkumiesięcznej pracy badawczej. Mogliśmy również zobaczyć prezentacje uczniów z innych krajów oraz wysłuchać wykładów zaproszonych gości.

Uczniowie pracowali nad tematami: Dobble (Monika Majkowska, Monika Plutecka, Julia Pszczołowska), Critères de divisibilité avec la somme des chiffres (Alicja Durka, Joanna Szczepańska, Paweł Arendt, Tomasz Dunicz, Karol Zalewski) oraz Jouer au „Mauvais voisin” (Beata Farbiszewska, Joanna Łada, Anna Majchrzak, Karolina Zastawna, Kinga Musiatowicz, Liliana Malinowska)

Dziękujemy p. Marcinowi Moszyńskiemu za opiekę merytoryczną, p. Agacie Górniak za konsultacje matematyczne, p. Magdalenie Krawczyk, p. Ilonie Krasnodębskiej, p. Justynie Piątek za konsultacje językowe,  oraz p. Dyrektor Joannie Chrapkowskiej za wspólny wyjazd na kongres.

Zobacz: zdjęcia

W dniu 10 XI bieżącego roku naszymi gośćmi byli: p. Julien Dumercq ze stowarzyszenia MathEnJeans (www.mathenjeans.fr) i p. Jérôme Tressens - nauczyciel Lycée Louis Vicat z Souillac (http://vicat.entmip.fr/).

Le 10 novembre nous avons rencontré  Julien Dumercq de l’association Math.En.Jeans  et Jérôme Tressens – le prof de maths du Lycée Louis Vicat de Souillac.

 Informacje o projekcie - wersja angielska /Maths.En.Jeans en anglais/

 Informacje o projekcie - wersja francuska /Maths.En.Jeans en français/

Praca "Le choix optimal des pièces de monnaie" Edyty Krakowiak, Moniki Majkowskiej, Moniki Pluteckiej i Julii Pszczołowskiej została opublikowana na stronie projektu "MathEnJeans".

Zobacz publikację

W dniach 6-9 kwietnia nasza szkoła była reprezentowana na kongresie Maths.En.Jeans w Mediolanie. Uczniowie klas Ic  i IIc zaprezentowali swoim koleżankom i kolegom z innych krajów efekt kilkumiesięcznej pracy badawczej. Mogliśmy również zobaczyć prezentacje uczniów z innych krajów oraz wysłuchać wykładów zaproszonych gości.

Uczniowie pracowali nad tematami: Le choix optimal des pièces de monnaie (Edyta Krakowiak, Monika Majkowska, Monika Plutecka, Julia Pszczołowska) oraz Le coloriage de cartes (Paweł Arendt, Michał Puliński, Justyna Sasin, Anna Urbanowicz,  Michał Żebrowski). 

Dziękujemy p. Marcinowi Moszyńskiemu za opiekę merytoryczną oraz nauczycielom (p.Katarzyna Kozłowska, p.Radosław Kucharczyk) za konsultacje językowe.

W dniu 28 kwietnia uczniowie klas Ic  i IIc zaprezentowali swoim koleżankom i kolegom z klas A3, B3 i Ic efekt kilkumiesięcznej pracy badawczej.

Projekt był realizowany we współpracy z Liceum Francuskim "Gościnny". Uczniowie pracowali nad tematami: Une analyse combinatoire autour du jeu de Dobble (Julia Pszczołowska, Monika Plutecka, Jędrzej Szpygiel) oraz Des stratégies dans des jeux de type de "la masse critique" (Magda Dunicz, Karolina Siatkowska, Dominik Urbaez, Ewa Skubiszewska, Joan Ko, Adam Delawarde)Pierwsza prezentacja odbyła się w Liceum Francuskim w marcu.

Dziękujemy p. Marcinowi Moszyńskiemu za opiekę merytoryczną oraz nauczycielom (p.Michał Ryszkiewicz, p.Alexandre Colin) i uczniom Liceum Francuskiego za wspólną pracę. 

W roku szkolnym 2014/2014 nasza szkoła uczestniczyła po raz pierwszy w Math En Jeans – międzynarodowym projekcie matematycznym we współpracy Liceum Francuskim w Warszawie. W listopadzie 2013 roku uczniowie podzieleni na grupy otrzymali tematy, które mieli opracowywać przez zbliżające się 6 miesięcy. Wszystkie tematy zostały zaproponowane przez dr hab. Marcina Moszyńskiego z Uniwersytetu Warszawskiego i większość z nich dotyczyła geometrii. W każdy czwartek uczniowie spotykali się w liceum francuskim pod okiem nauczycieli aby pracować nad tematem oraz zapisywać postępy prac.